lørdag 30. juni 2012

Fra Ferskfisk til Fiskeburger

Jørgen med 1 av sine 2 fisker
På tirsdag følte jeg at det var min tur til å bidra til å holde tradisjonen med at vi skal ha fersk fisk minst en gang i uka ved like. Så i det flotte været tok jeg fiskestanga med meg og gikk ned til kaia for å se om fisken var bitevillig. Etter ei lita stund kom kokkekollega Jørgen ned for å prøve "bettet" han også. Vi fikk 2 flotte torsker hver,noe som betyr at middagen neste dag var sikret. Hadde flere napp,og den største fisken glapp nok flere ganger.. :-)

En fornøyd Frank i forgrunnen,mens Geir plundrer litt med Juksa i bakgrunn
Etter middag sjøsatte vi båten for første gang i år,for å prøve fiskelykka litt lengre utpå.
En fornøyd Karin


Deler av fangsten
Jeg og Frank sløyer Torsk på harde livet.



40 stk Torsk ferdig sløyd
Prøver å lage litt Boknafisk
Fiska med Jukse og stang,og i løpet av ca 1 1/2 time hadde vi 40 fine torsker i båten. Noe som betyr mye etterarbeid som ikke er like morsomt som å fiske den,men det må gjøres. Fikk fryst ned en del,hengte noe opp slik at det skal bli Boknafisk,og noe bare satte jeg på kjøl slik at jeg kunne lage torskeburgere til middag. Noe som forøvrig ble veldig godt mottatt.


Kokkens Torskeburgere.



2 kommentarer:

  1. Ahh.. for et fantastisk fiske!! Og lukta av fiskekakene sprer seg helt til Svea...
    Kos deg max, Karin - artig å følge deg!!
    Linda ;-)

    SvarSlett