torsdag 29. november 2012

Et eventyr går mot slutten.


Bjørnøya met

Ja nå har jeg ikke mange dagene igjen her på øya. Det er litt rart å tenke på at det snart er 6 mnd siden jeg for første gang satte mine bein her. Da vi kom var det en forventningsfull gjeng som gikk iland,midt på natta. Alle hadde vi vel våre tanker og mål med oppholdet her. For min egen del,har jeg vel oppnådd det meste av det jeg hadde tenkt,og det som var realistisk å tro at man skulle få gjort.

En gresstust forma som Bjørnøya

  Har hatt mange flotte turer. Både dagsturer og overnattingsturer. Har vært innom alle hyttene,noen flere ganger. Har ikke vært på fjelltoppene,men det hadde jeg vel heller ikke forventa ettersom jeg ikke er noen toppturentusiast.


Bevis på at jeg er medlem i en eksklusiv forening


 Ble tilslutt medlem av Bjørnøya nakenbaderforening,etter en litt storkjefta uttalelse her tidlig i sommer.. Klarte nemlig å si at jeg ikke skulle bade før etter at det var kommet snø,og det var blitt kaldt. Og jeg sto ved mitt ord. :)


Lenge siden sist vi såg sola.

 Har hatt min første kjøkkensjefsjobb,uten å ha blitt skremt. :) Men samtidig funnet ut at i fremtiden må jeg nok ha en jobb der baking er et viktig element,for det er ikke til å stikke under en stol at det er når jeg baker jeg trives best. Har også satt meg noen nye mål. Et av dem er at jeg skal reise mere i fremtiden. Og da står drømmereisemålet Galapagosøyene øverst på lista. Satser på at det skal gjennomføres i løpet av det kommende året.

Vasking til den store gullmedalje

Nå er det nedvask av stasjonen som gjelder. Alle kriker og kroker skal få en sving med filla før vi er fornøyde. Så iløpet av noen dager kommer det en ny gjeng,som skal overta "stasjonen vår" og tilbringe en forhåpentligvis,flott vinter her oppe. Til de vil jeg bare si; Lykke til.,det er et godt liv her på ishavet. Nyt det.

For min egen del er sidene i minneboka omtrent fylt opp. Kanskje kommer jeg tilbake en gang. Hadde ikke vært feil å fått oppleve en vinter her også.

Litt nordlys






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar