søndag 9. februar 2020

Fullmåne og fotovær.



Det er i dag 9 februar 100 år siden Svalbardtraktaten ble undertegnet
Nå er det ei stund sia siste oppdatering her ifra det høye nord,og det har sin enkle forklaring i at jeg faktisk ikke har vært her på noen uker. Men nå er jeg tilbake og ettersom at det i dag har vært fullmåne så benytta jeg sjansen til å ut med kameraet. Det blir ikke så mange ord denne gangen,jeg lar heller bildene tale,og håper at du som er innom her setter like stor pris på det som jeg.
Og i skrivende stund legge hurtigruten MS Spitsbergen til kai i Longyearbyen,ihvertfall på tv,etter sin rundtur rundt denne fantastiske øya.  Det har blitt noen timer forran tv den siste uka,og det har vært en flott reklame for hele øygruppa,også for oss i Kings Bay og Ny Ålesund.
Teisten

Tog i fullmåne

Mellageret cafe


Tankanlegget

Mellageret og Jernlageret

Fjord og fjell

Zeppelinfjellet med byen i forgrunn

AWI sin laser ser man godt i klarvær

Klokketårnet med Kapp Mitra og Brandalspynten i bakgrunn

Nissen ser oss alltid

Det gamle renseverket og den gammle kraftstasjonen



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar