torsdag 26. juli 2012

Vedsjau



Hammerfesthuset/Tobisenhuset
Ettersom tåka låg tett og lavt nå når jeg har hatt fri i noen dager,bestemte jeg meg for å gjøre meg til venns med Øksa og Hoggestabben nede ved Tobisenhuset/Hammerfesthuset,forøvrig Svalbards eldste stående hus,fra 1822. Og etter 3 dager sammen syns jeg vi har blitt gode venner. :)

Mine goder venner; Øksa og Hoggestabben.
Veden vi har her er drivved,som vi kan sanke på stasjonsområdet. Denne er både våt og inneholder mye salt,men etter at den er sagd opp,klyvd og tørket,brenner den sånn nogenlunde ihvertfall.

Resultatet etter 3 dagers jobbing

Det går jo med en del ved iløpet av en sesong,for både badstua og badestampen holdes igang med vedfyring. Samtidig som det fraktes ved ut til de 6 hyttene,sånn at vi har til oppvarming der.



Badestampen

Badstua







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar